Šifra: | 2620 |
Naziv Predmeta: | Multirezistentne bakterije - izvorište, evolucija i metode detekcije |
Studijski program: | Molekularne bioznanosti |
Modul: | Biomedicina |
Nositelj predmeta: | Izv.prof.dr.sc. Domagoj Drenjančević |
Ustanova nositelja predmeta: | (DD) Medicinski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku |
Suradnici – izvoditelji: | Dr.sc. Maja Bogdan, znanstveni suradnik |
Status predmeta: | Izborni kolegij |
Godina u kojoj se predmet predaje: | I. godina |
Semestar u kojem se predmet predaje: | II. semestar |
Cilj predmeta: | Razumjeti princip prevencije i metode detekcije najčešćih multirezistentnih patogena kao i epidemiologiju te |
Sadržaj predmeta: | Defincija, evolucija i izvorište multirezistentnih bakterija. Potrošnja antibiotika, selektivni pritisak antibiotika i razvoj rezistencije. Mehanizmi rezistencije bakterija na antibiotike. Rezervoari i širenje multirezistentnih bakterija. Primjena antibiotika u agrarnoj industiriji i proizvodnji hrane. ESCAPE bakterije. Multirezistentne Gram pozitivne bakterije uzročnici bolničkih infekcija: meticilin rezistentni Staphylococcus aureus (MRSA), rezistencija na vankomicin kod S. aureusa – vankomicin umjereno osjetljivi S. aureus (VISA) i vankomicin rezistentni S. aureus (VRSA), vankomicin rezistentni enterokoki VRE, rezistentni Streptocccus pneumoniae. Multirezistentne Gram negativne bakterije: enterobakterije koje produciraju beta-laktamaze proširenog spektra Escherichia coli, Klebsiella pneumoniae, anterobakterije koje produciraju karbapenemaze (CRE), multirezistentni nonfermentori Pseudomonas aeruginosa, Acinetobacter baumannii, Stenotrophomonas maltophilia. Rezistencija Gram negativnih bakterija na rezervne antibiotike – panrezistentne bakterije. Laboratorijska detekcija multirezistentnih bakterija. |
Ishodi učenja: kompetencije, znanje, vještine koje predmet razvija: | 1. Objasniti patogenezu i detekciju multirezistentnih bakterija, njihovo izvorište i evoluciju. |
ECTS bodovi | 4 |
Predavanja | 15 |
Seminari (IS) | 5 |
Vježbe (E) | 0 |
Ukupno | 20 |
Način izvođenja nastave i usvajanja znanja: | Pohađanje nastave i aktivno sudjelovanje na seminarima. |
Način izvođenja nastave i usvajanja znanja: (napomene) | |
Praćenje i ocjenjivanje studenata (označiti masnim tiskom samo relevantne kategorije) | Pohađanje nastave, Aktivnosti u nastavi, Obvezan seminarski rad |
Način ocjenjivanja: | Usmeni ispit, Esej/Seminar |
Obvezna literatura: | 1. Bacterial Resistance to Antimicrobials, 2nd edition. Lewis K, Salyers AA, Taber HW Richard GW, editors. CRC Press, Taylor and Francis Group, Boca Raton: 2008. |
Dopunska (preporučena) literatura: | 1. Singh A, Goering RV, Simjee S, Foley SL, Zervos MJ. Application of molecular techniques to the study of hospital infection. Clin Microbiol Rev. 2006;19:512-30. |
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe (evaluacija): | Uspješnost kolegija će evaluirati svake godine zajedničko stručno povjerenstvo Instituta Ruđer Bošković, Sveučilišta u Dubrovniku i Sveučilišta u Osijeku, a voditelji će putem ankete od polaznika dobiti informacije o primjerenosti programa i uspješnosti od strane voditeljstva. |