Šifra: | 2510 |
Naziv Predmeta: | Strukturna genomika |
Studijski program: | Molekularne bioznanosti |
Modul: | Biologija biljaka |
Nositelj predmeta: | naslovni prof.dr.sc. Miroslav Plohl, zaslužni znanstvenik |
Ustanova nositelja predmeta: | Institut Ruđer Bošković |
Suradnici – izvoditelji: | |
Status predmeta: | Izborni kolegij |
Godina u kojoj se predmet predaje: | I. godina |
Semestar u kojem se predmet predaje: | II. semestar |
Cilj predmeta: | Razumjeti opća načela organizacije i funkcije eukariotskog genoma s posebnim naglaskom na specifičnosti genomske organizacije kod biljaka te shvatiti osobitosti evolucije biljnog genoma. |
Sadržaj predmeta: | 1. Opća svojstva eukariotskog genoma. Strukturna genomika i projekti sekvenciranja genomske DNA. 2. Klasifikacija sekvenci DNA prema funkciji (kodirajuće i nekodirajuće) i zastupljenosti u genomu. Suvremeni koncepti razumijevanja uloge ponovljenih sekvenci DNA i njihove genomske razdiobe s obzirom na globalnu organizaciju i funkciju eukariotskog genoma. 3. Transponirajući elementi i njihove moguće uloge u funkcioniranju i evoluciji genoma. 4. Struktura i organizacija sekvenci DNA u pojedinim genomskim odjeljcima, eukromatinu i heterokromatinu. 5. Histonski kod i epigenetska razina naslijeđivanja. Struktura centromernih i telomernih genomskih područja. 6. Prostorna organizacija interfazne jezgre s obzirom na pojedine tipove sekvenci DNA i funkcioniranje genoma kao cjeline. 7. Biljni modelni organizmi u genomskim studijama (na primjer, Arabidopsis, riža, kukuruz). Organizacijske i evolucijske specifičnosti biljnih genoma (također i s obzirom na veličinu genoma, razinu ploidije, međuvrsnu hibridizaciju, introgresiju i slično). Usporedbe s životinjskim genomima. |
Ishodi učenja: kompetencije, znanje, vještine koje predmet razvija: | 1. Utvrditi osnovna načela strukture eukariotskog genoma te razloge i funkcionalne posljedice takve organizacije. |
ECTS bodovi | 4 |
Predavanja | 5 |
Seminari (IS) | 5 |
Vježbe (E) | 10 |
Ukupno | 20 |
Način izvođenja nastave i usvajanja znanja: | pohađanje nastave (opravdani izostanak do 2 sata), analiza objavljene publikacije, seminarski rad |
Način izvođenja nastave i usvajanja znanja: (napomene) | |
Praćenje i ocjenjivanje studenata (označiti masnim tiskom samo relevantne kategorije) | Pohađanje nastave, Aktivnosti u nastavi, Obvezan seminarski rad |
Način ocjenjivanja: | Usmeni ispit, Esej/Seminar, Analiza objavljene publikacije, Kontinuirana provjera znanja u tijeku nastave |
Obvezna literatura: | Obvezna literatura će se temeljiti na najnovijim preglednim radovima objavljenim u uglednim znanstvenim časopisima te radovima u knjigama. |
Dopunska (preporučena) literatura: | Dopunska literatura će se temeljiti na odabranim originalnim znanstvenim radovima objavljenim u uglednim znanstvenim časopisima. |
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe (evaluacija): | Uspješnost kolegija će evaluirati svake godine zajedničko stručno povjerenstvo Instituta Ruđer Bošković, Sveučilišta u Dubrovniku i Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku na temelju uspjeha na ispitu i anketa. |